Tipy, ako zvýšiť produktivitu a predĺžiť svoj deň

https://www.pexels.com/photo/person-bird-couple-people-6932446/

Chcete byť produktívnejší, efektívnejší a stihnúť behom dňa vybaviť viac vecí? Aplikujte do svojho bežného života nasledujúce rady (alebo aspoň niektoré z nich) a predĺžte svoj deň na maximum. Reč je o “časovej relativite”, keď každý máme k dispozícii 24 hodín denne, no niektorí s týmto daným časom vedia naložiť oveľa “chytrejšie” ako ostatní. Objavte 6 tipov, ktoré vám pomôžu zorganizovať si svoj čas a zefektívniť prácu.

Utrieďte si priority

Často sa vám stáva, že neviete kam skôr skočiť až vám nával povinností pôsobí stres? Problémom je to, že nemáte jasne určené priority. Utrieďte si priority podľa dôležitosti a deadlinu a plňte ich systematicky vo vopred určenom poradí. Tak sa vám nemôže stať, že vás spoločne zahltia. 

“To Do” listy a plánovanie dopredu

Na “To Do” list vám stačí pero a papier, prípadne aplikácia v mobile. Takto si ľahko vizualizujete, čo vás čaká… jednotlivé aktivity v zozname si môžete zoradiť podľa vašich priorít, prípadne To Do list obohatiť aj o časovú os. To Do list môžete robiť na daný deň alebo aj celý týždeň. Konkrétna podoba záleží od vašich zvykov a preferencií. Na začiatok si vyhraďte na menej úloh pokojne viac času, aby ste necítili stres. Postupne vám to pôjde ľahšie a postupné “vyškrtávanie” položiek v To Do liste vám bude dávať príjemný pocit zadosťučinenia.

Foto – Pexels

Vyhraďte si čas na správy a e-maily

Červené číslo na appke s neprečítanými správami a e-mailami môže byť stresujúce. Obzvlášť keď ste pred chvíľou na e-maily odpovedali a už sledujete, ako prichádzajú ďalšie odpovede. Niekedy je to ako začarovaný kruh, ktorý vám dá pocit, že nie ste dostatočne produktívny. Preto si vyhraďte na vybavenie e-mailov presne vymedzený čas, napríklad hodinu ráno a hodinu popoludní. Mimo tohto času upozornenia na nové správy nechajte vypnuté a nevenujte sa im. Čo sa týka sociálnych médií ako Facebook či Instagram, tie by ste mali počas dňa ideálne úplne vynechať, pretože sa podľa štúdií považujú za najväčších “žrútov” času a efektivity. Budete sami prekvapení, koľko času denne vám tento prístup ušetrí.

Poriadok na pracovnom stole

Vykonávať pracovné úlohy v neupratanom prostredí má za následok, že sme rozptýlení a práca nám vo výsledku trvá oveľa dlhšie. Neustále niečo hľadáme a sme nútení presmerovať koncentráciu na zbytočné úkony, ktorým vieme ľahko predísť. Tak, že predtým ako začnete pracovať, venujte aspoň pár minút usporiadaniu vecí na vašom pracovnom stole.

Foto – Pexels

Doprajte si čas na pauzu

K tomu aby ste boli počas pracovnej doby sústredený a produktívny, potrebujete pravidelné prestávky. Obzvlásť, ak máte sedavé zamestnanie a celý deň presedíte pri počítači. Zacvičte si, vyberte sa na krátku prechádzku alebo len vybehnite na kávu na vzduch…jednoducho čokoľvek, čo vám pomôže na chvíľu vypnúť a odreagovať sa, aby ste potom opäť mohli pokračovať na plné obrátky.

Rýchle úlohy riešte okamžite

Aby ste sa mohli aktívne a nerušene venovať svojim prioritám, jednoduché a “rýchle” úlohy riešte okamžite. Napríklad keď máte poslať e-mail, ktorý vám nezaberie viac ako 5 minút, pošlite ho hneď. Tak vás nebudú rozptyľovať jednoduché tasky a môžete sa plne sústrediť na dôležité veci.

Zdroj: Indeed